Projekty na sesję 31 marca 2015 r.

Projekt
z dnia  24 marca 2016 r.
Zatwierdzony przez .........................


UCHWAŁA NR ....................
RADY GMINY GRAJEWO
z dnia .................... 2016 r.


w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach prowadzonych przez Gminę Grajewo
Na podstawie art. 42 ust. 6 i 7 pkt 2 w związku z art. 91d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191, z 2015 r. poz. 357, poz. 1268, poz. 1418) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach prowadzonych przez Gminę Grajewo, obniża się tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć określony w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela w zależności od wielkości szkoły, do liczby godzin zajęć określonych w tabeli poniżej:
Lp.    Stanowisko kierownicze    Tygodniowa liczba godzin obowiązkowego wymiaru zajęć
1.    Dyrektor szkoły liczącej: a) do 10 oddziałów
b) 11 i więcej    5 godzin
3 godziny
2. Obniżka, o której mowa w ust. 1 dotyczy również nauczycieli pełniących obowiązki kierownicze w zastępstwie nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i obowiązuje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zastępstwo zostało im powierzone.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Grajewo.
§ 3. Traci moc uchwała nr 40/VIII/07 Rady Gminy Grajewo z dnia 1 sierpnia 2007 r. w sprawie zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach prowadzonych przez Gminę Grajewo (Dz. Urz. Woj. Podlaskiego z 2007 r. poz. 1954).
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2016 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
 
Przewodniczący Rady
Jan Dąbrowski


 




Projekt

z dnia  24 marca 2016 r.

Zatwierdzony przez .........................

UCHWAŁA NR ....................

RADY GMINY GRAJEWO

z dnia .................... 2016 r.

w sprawie zmian w budżecie Gminy Grajewo na rok 2016

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”  ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym

/Dz. U. z  2015r. poz. 1515, poz. 1045, poz. 1890/,  oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia  2009 roku o finansach publicznych /Dz. U. z 2013r. poz. 885, poz. 938, poz. 1646, z 2014r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877, z 2015r. poz. 238, poz 532, poz. 1045, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1189, poz. 1190, poz. 1269, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1830, poz. 1854, poz. 1890, poz. 2150,  z 2016r. poz. 195 /, uchwala się co następuje:

§ 1. Dokonuje się zmian w planie dochodów budżetu polegających na:

  1. zwiększeniu dochodów o kwotę 4.366.683,00 zł,
  2. zmniejszeniu dochodów o kwotę 97.952,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.

§ 2. Dokonuje się zmian w planie wydatków budżetu polegających na:

  1. zwiększeniu wydatków o kwotę 4.449.565,00 zł,
  2. zmniejszeniu wydatków  o kwotę 180.834,00zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.

§ 3. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 23.714.057,00 zł, z tego:

  1. dochody bieżące 22.521.057,00 zł,
  2. dochody majątkowe 1.193.000,00 zł.

§ 4. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 24.799.206,00 zł, z tego:

  1. wydatki bieżące 21.870.213,00  zł,
  2. wydatki majątkowe 2.928.993,00 zł.

§ 5. 1. Ustala się limit wydatków na zadania majątkowe przyjęte do realizacji w roku 2016 zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 6. 1. Ustala się deficyt budżetu w kwocie 1.085.149,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie 1.085.149,00 zł.

§ 7. Ustala się dochody z opłat za gospodarowanie odpadami w kwocie 520.502,00 zł i koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami w kwocie 520.502,00 zł,  zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 8. Objaśnienie dokonanych zmian w budżecie zawarto w załączniku Nr 5.

§ 9. Traci moc § 8 pkt 2 i załącznik Nr  6  Uchwały Nr 73/XII/15 Rady Gminy Grajewo z dnia 30 grudnia 2015r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy grajewo na rok 2016 oraz § 5 i załącznik Nr  3  Uchwały Nr 89/XIV/16 Rady Gminy Grajewo  z dnia 27 lutego 2016r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Grajewo na rok 2016.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia  i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

Przewodniczący Rady

Jan Dąbrowski

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr ....................

Rady Gminy Grajewo z dnia....................2016 r.

DOCHODY - zmniejszenia / zwiększenia

Rodzaj: Z  L E C O N E

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Plan dochodów przed zmianą

Kwota

zmniejszenia / zwiększenia w zł

Plan dochodów po zmianie

852

 

 

Pomoc społeczna

2 640 300,00

4 248 400,00

6 888 700,00

 

85295

 

Pozostała działalność

0,00

4 248 400,00

4 248 400,00

 

2010

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin, związkom powiatowo-gminnym) ustawami

0,00

4 248 400,00

4 248 400,00

 

 

 

Razem:

2 674 612,00

4 248 400,00

6 923 012,00

Rodzaj:W Ł A S N E

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Plan dochodów przed zmianą

Kwota

zmniejszenia / zwiększenia w zł

Plan dochodów po zmianie

750

 

 

Administracja publiczna

59 010,00

93 000,00

152 010,00

 

75023

 

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

59 000,00

93 000,00

152 000,00

 

0970

Wpływy z różnych dochodów

59 000,00

93 000,00

152 000,00

756

 

 

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

4 389 247,00

18 881,00

4 408 128,00

 

75618

 

Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw

57 300,00

12 000,00

69 300,00

 

0490

Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw

14 000,00

12 000,00

26 000,00

75621

 

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

1 753 320,00

6 881,00

1 760 201,00

 

0010

Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

1 743 320,00

6 881,00

1 750 201,00

758

 

 

Różne rozliczenia

9 046 628,00

- 97 952,00

8 948 676,00

 

75801

 

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

4 182 863,00

- 97 952,00

4 084 911,00

 

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

4 182 863,00

- 97 952,00

4 084 911,00

852

 

 

Pomoc społeczna

550 020,00

6 100,00

556 120,00

 

85295

 

Pozostała działalność

148 000,00

6 100,00

154 100,00

 

2030

Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin, związków powiatowo-gminnych)

148 000,00

6 100,00

154 100,00

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

788 276,00

302,00

788 578,00

 

90002

 

Gospodarka odpadami

521 900,00

302,00

522 202,00

 

0910

Wpływy z odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

200,00

302,00

502,00

 

 

 

Razem:

16 770 714,00

20 331,00

16 791 045,00

 

DOCHODY OGÓŁEM

 

 

23 714 057,00

 

 

w tym:

dochody bieżące

 

 

22 521 057,00

z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o

których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3

 

 

0,00

 

dochody majątkowe

 

 

1 193 000,00

w tym:

dotacje i środki przeznaczone na inwestycje

 

 

0,00

wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości

 

 

50 000,00

wpływy ze sprzedaży składników majątkowych

 

 

50 000,00

 

 Nr 2 do

WYDATKI - zwiększenia/ zmniejszenia

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Plan wydatków przed zmianą

Kwota

zwiększenia /

zmniejszenia w

Plan wydatków po zmianie

010

 

 

Rolnictwo i łowiectwo

116 000,00

- 42 000,00

74 000,00

 

01010

 

Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi

100 000,00

- 42 000,00

58 000,00

 

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

100 000,00

- 42 000,00

58 000,00

400

 

 

Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

451 008,00

- 8 000,00

443 008,00

 

40002

 

Dostarczanie wody

451 008,00

- 8 000,00

443 008,00

 

4520

Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego

50 000,00

- 8 341,00

41 659,00

4600

Kary, odszkodowania i grzywny wypłacane na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

0,00

341,00

341,00

600

 

 

Transport i łączność

3 898 178,00

- 48 956,00

3 849 222,00

 

60016

 

Drogi publiczne gminne

2 779 278,00

- 48 000,00

2 731 278,00

 

4270

Zakup usług remontowych

432 708,00

- 78 000,00

354 708,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

2 195 000,00

30 000,00

2 225 000,00

60095

 

Pozostała działalność

1 018 900,00

- 956,00

1 017 944,00

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

40 000,00

- 956,00

39 044,00

750

 

 

Administracja publiczna

2 926 281,00

106 369,00

3 032 650,00

 

75023

 

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

2 448 873,00

- 16 660,00

2 432 213,00

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

105 678,00

- 2 579,00

103 099,00

4520

Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego

51 180,00

- 14 081,00

37 099,00

Rodzaj: Z L E C O N E

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Plan wydatków przed zmianą

Kwota

zwiększenia /

zmniejszenia w

Plan wydatków po zmianie

852

 

 

Pomoc społeczna

2 640 300,00

4 248 400,00

6 888 700,00

 

85212

 

Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

2 577 000,00

0,00

2 577 000,00

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

48 000,00

- 2 000,00

46 000,00

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

68 990,00

- 350,00

68 640,00

4120

Składki na Fundusz Pracy

1 260,00

- 50,00

1 210,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

4 010,00

3 219,00

7 229,00

4300

Zakup usług pozostałych

4 500,00

- 819,00

3 681,00

85295

 

Pozostała działalność

0,00

4 248 400,00

4 248 400,00

 

3110

Świadczenia społeczne

0,00

4 163 432,00

4 163 432,00

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

0,00

49 000,00

49 000,00

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

0,00

8 600,00

8 600,00

4120

Składki na Fundusz Pracy

0,00

1 210,00

1 210,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

0,00

14 425,00

14 425,00

4270

Zakup usług remontowych

0,00

5 253,00

5 253,00

4280

Zakup usług zdrowotnych

0,00

120,00

120,00

4300

Zakup usług pozostałych

0,00

4 000,00

4 000,00

4410

Podróże służbowe krajowe

0,00

210,00

210,00

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

0,00

1 650,00

1 650,00

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

0,00

500,00

500,00

 

 

 

Razem:

2 674 612,00

4 248 400,00

6 923 012,00

Rodzaj:  W Ł A S N E

 

 

75095

 

Pozostała działalność

175 068,00

123 029,00

298 097,00

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

90 000,00

102 000,00

192 000,00

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

16 628,00

17 100,00

33 728,00

4120

Składki na Fundusz Pracy

2 400,00

2 464,00

4 864,00

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

8 000,00

1 465,00

9 465,00

754

 

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

309 426,00

15 000,00

324 426,00

 

75412

 

Ochotnicze straże pożarne

185 583,00

15 000,00

200 583,00

 

4300

Zakup usług pozostałych

20 000,00

15 000,00

35 000,00

801

 

 

Oświata i wychowanie

5 718 422,00

- 8 484,00

5 709 938,00

 

80101

 

Szkoły podstawowe

3 131 003,00

- 5 789,00

3 125 214,00

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

163 600,00

- 5 789,00

157 811,00

80110

 

Gimnazja

1 327 059,00

- 2 695,00

1 324 364,00

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

73 000,00

- 2 695,00

70 305,00

852

 

 

Pomoc społeczna

1 427 635,00

6 100,00

1 433 735,00

 

85219

 

Ośrodki pomocy społecznej

444 970,00

20 000,00

464 970,00

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

10 000,00

- 3 174,00

6 826,00

4270

Zakup usług remontowych

0,00

13 125,00

13 125,00

4480

Podatek od nieruchomości

0,00

10 049,00

10 049,00

85228

 

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

40 000,00

- 20 000,00

20 000,00

 

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

5 823,00

- 3 000,00

2 823,00

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

33 353,00

- 17 000,00

16 353,00

85295

 

Pozostała działalność

296 887,00

6 100,00

302 987,00

 

3110

Świadczenia społeczne

249 000,00

6 100,00

255 100,00

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

1 560 209,00

302,00

1 560 511,00

 

90002

 

Gospodarka odpadami

520 200,00

302,00

520 502,00

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

14 500,00

302,00

14 802,00

 

 

 

Razem:

17 855 863,00

20 331,00

17 876 194,00

 

 

 

WYDATKI OGÓŁEM

24 799 206,00

 

w tym:

 

wydatki bieżące

21 870 213,00

1) Wydatki jednostek budżetowych, w tym:

13 691 750,00

wynagrodzenia i składki od nich naliczane

8 779 753,00

wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań

4 911 997,00

2) Dotacje na zadania bieżące

228 887,00

3) Świadczenia na rzecz osób fizycznych

7 703 576,00

4) Wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3

0,00

5) Wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji

0,00

6) Obsługa długu

246 000,00

wydatki majątkowe

2 928 993,00

1) Inwestycje i zakupy inwestycyjne, z tego:

2 928 993,00

wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3

0,00

2) Zakup i objęcie akcji i udziałów oraz wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego

0,00

 Nr 3 do

WYKAZ ZADAŃ MAJĄTKOWYCH PRZYJĘTYCH DO REALIZACJI W ROKU 2016

Lp.

Dział

Rozdz.

§

Nazwa zadania inwestycyjnego

Rok budżetowy 2016

1

010

01010

6050

Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej "Roznudowa wodociągu WOJEWODZIN - śeić rozdzielcza PCV w m. Toczyłowo, cz. V"

7 000,00

2

010

01010

6050

Oparcowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej "Roznudowa wodociągu WOJEWODZIN - śeić rozdzielcza PCV w m. Wierzbowo (zabudowa kolonijna)"

11 000,00

3

010

01010

6050

Oparcowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej "Roznudowa wodociągu WOJEWODZIN - śeić rozdzielcza PCV w m. Ruda (ul. Kręta)"

5 000,00

4

010

01010

6050

Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej "Roznudowa wodociągu

WOJEWODZIN - śeić rozdzielcza PCV w m. Koszarówka, cz. III i jej wykonanie przez

GZK"

35 000,00

5

600

60014

6300

Dotacja celowa na przebudowę mostu w m. Szymany

100 000,00

6

600

60016

6050

Przebudowa drogi Sojczyn Borowy

2 190 000,00

7

600

60016

6050

Opracowanie dokumentacji technicznej na przebudowę drogi Wojewodzin - Łękowo

20 000,00

8

600

60016

6050

Oparcowanie dokumentacji technicznej na przebudowę drogi w m. Szymany

10 000,00

9

700

70005

6060

Wykup działek pod drogi gminne i inwestycje – Wojewodzin, Toczyłowo, Koszarówka, działka 76/3 Popowo, działak w m. Brzozowa Wólka

76 400,00

10

750

75023

6060

Zasilacz awaryjny do serwerowni

7 000,00

11

750

75023

6060

Samochód osobowy na potrzeby UG

110 000,00

12

754

75411

6170

Dotacja celowa na modernizację nawierzchni placu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Grajewie

25 000,00

13

754

75412

6050

System selektywnego alarmowania dla OSP Boczki

10 000,00

14

900

90015

6050

Rozbudowa oświetlenia w m. Toczyłowo

40 000,00

15

900

90015

6050

Rozbudowa oświetlenia w m. Danówek

3 000,00

16

900

90015

6050

Rozbudowa oświetlenia w m. Konopki Kolonie

8 000,00

17

900

90015

6050

Rozbudowa oświetlenia w m. Sojczynek

20 000,00

18

900

90019

6060

Zakup pojemników o poj. 1100

65 000,00

19

900

90095

6050

Wydatki inwestycyjne w ramach funduszu sołeckiego

61 988,00

20

921

92109

6050

Wydatki inwestycyjne w ramach funduszu sołeckiego

39 136,00

21

921

92109

6050

Plac zabaw przy świetlicy w Danówku

8 000,00

22

921

92109

6060

Wydatki inwestycyjne w ramach funduszu sołeckiego

12 969,00

23

600

60095

6060

Samochód osobowo - ba gażowy na potrzeby GZK

30 000,00

24

750

75023

6060

Kserokopiarka na potrzeby UG

13 000,00

25

900

90002

6060

Zestaw komputerowy  (gospodarka odpadami)

5 500,00

26

600

60016

6050

Przebudowa drogi gminnej Nr 103323B w m. Modzele - opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego

5 000,00

27

801

80101

6060

Kserokopiarka  SP Białaszewo

4 000,00

28

900

90015

6050

Rozbudowa oswietlenia w m. Szymany

7 000,00

 

 

 

 

Razem

2 928 993,00

 

 

 Nr 4 do

 

PLAN DOCHODÓW I WYDATKÓW ZWIĄZANYCH Z FUNKCJONOWANIEM SYSTEMU

GOSPODAROWANIA ODPADAMI NA ROK 2016

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Plan na 2016 rok

 

I

 

DOCHODY

520 502,00

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

520 502,00

 

90002

 

Gospodarka odpadami

520 502,00

 

0490

Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw

519 000,00

 

0690

Wpływy z różnych opłat

1 000,00

 

0910

Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat

502,00

 

II

 

WYDATKI

520 502,00

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

520 502,00

90002

 

Gospodarka odpadami

520 502,00

 

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

77 000,00

 

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

4 092,00

 

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

13 861,00

 

4120

Składki na Fundusz Pracy

1 986,00

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

14 802,00

 

4280

Zakup usług zdrowotnych

200,00

 

4300

Zakup usług pozostałych

392 411,00

 

4410

Podróże służbowe krajowe

1 000,00

 

4430

Różne opłaty i składki

2 000,00

 

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

1 650,00

 

4610

Koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego

3 000,00

 

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

3 000,00

 

 

6060

Wydatki an zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

5 500,00

 Nr 5 do

Objaśnienia do zmian w budżecie gminy na 2016 rok

Dokonuje się zmian w planie dochodów w związku z:

  1. uzyskaniem informacji o ostatecznych kwotach subwencji i dotacji na rok 2016, i tak:
    • rozdział 75801 - zmniejsza się plan subwencji oświatowej o kwotę 97.952,00 zł,
    • rozdział 75621 - zwiększa się plan udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych o kwotę 6.881,00 zł,
    • rozdział 85295 - zwiększa się plan dotacji na zadania z zakresu realizacji programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" o kwotę 6.100,00 zł oraz zwiększa się plan dotacji na realizację programu "Rodzina 500+" o kwotę 4.248.400,00 zł,
  2. ponadplanowym ich wykonaniem:
    • rozdział 90002 - zwiększa się plan dochodów z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat o kwotę 302,00 zł,
    • rozdział 75618  - zwiększa się plan dochodów z tytułu opłat za umieszczenie urządzeń w pasie dróg o kwotę 6.881,00 zł,
  3. planowaną refundacją ze środków PUP  w ramach umowy na organizację robót publicznych i prac interwencyjnych w roku 2016 o kwotę 93.000,00 zł.

Dokonuje się zmian w planie wydatków w związku z uzyskaniem informacji o ostatecznych kwotach subwencji i dotacji oraz w wyniku bieżącej działalności jednostek, i tak:

  • rozdział 01010 - zmniejsza się plan wydatków na opracowanie dokumentacji na rozbudowę sieci wodociągowej o kwotę 42.000,00 zł i jednocześnie dokonuje się uszczegółowienia realizowanych zadań majątkowych (zał. nr 3 do uchwały poz. 1-4),
  • rozdział 40002 - zmniejsza się plan wydatków o kwotę 8.000,00 zł i dokonuje się przeniesienia wydatków pomiędzy paragrafami na kwotę 341,00 zł,
  • rozdział 60016 zwiększa się plan wydatków na remont drogi w m. Mierucie o kwotę 42.000,00 zł i jednocześnie zmniejsza się plan wydatków na remont drogi na odcinku Wojewodzin - Łękowo o kwotę 120.000,00 zł w związku z rezygnacją z realziacji zadania w roku 2016.  W ramach zadań majątkowych wprowadza się do realizacji zadania na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi Wojewodzin - Łękowo w  kwocie 20.000,00 zł oraz opracowanie dokumentacji na przebudowę drogi w m. Szymany w kwocie 10.000,00 zł,
  • rozdział 75023 zmniejsza się plan wydatków o kwotę 16.660,00 zł,
  • rozdział 75095 zwiększa się plan wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz ZFŚS dla osób zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych o kwotę 123.029,00 zł,
  • rozdział 75412 zwiększa się plan wydatków na organizację zawodow pożarniczych o kwotę 15.000,00 zł,
  • rozdział 80101 i 80110  zmniejsza się plan wydatków o kwotę 8.484,00 zł,
  • rozdział 85219 zwiększa się plan wydatków  o kwotę 20.000,00 zł z przeznaczeniem na remont pomieszczeń i podatek od nieruchomości,
  • rozdział 85228  zmniejsza się plan wydatków w ramach środków własnych o kwotę 20.000,00 zł,
  • rozdział 85295 zwiększa się plan wydatków o kwotę 6.100,00 zł, na realizację programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania",
  • rozdział 85212 dokonuje się przeniesienia wydatków pomiędzy paragrafami  na kwotę 3.219,00 zł,
  • rozdział 85295 zwiększa się plan wydatków w ramach dotacji na zadania zlecone na realziację programu "Rodzina 500+" o kwotę 4.248.400,00 zł.

 

 




Projekt
z dnia  17 marca 2016 r.
Zatwierdzony przez .........................


UCHWAŁA NR ....................
RADY GMINY GRAJEWO
z dnia .................... 2016 r.


w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Grajewo
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515, poz. 1890) oraz art. 11 a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. z 2013 r., poz. 856; z 2014 r., poz. 1794; z 2015 r., poz. 266), po zasięgnięciu opinii Powiatowego Lekarza Weterynarii w Grajewie, dzierżawców lub zarządców obwodów łowieckich, działających na obszarze gminy oraz Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce Oddział w Ełku uchwala się, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Grajewo stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
 
Przewodniczący Rady
Jan Dąbrowski

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy Grajewo

Wytwarzający/odpowiadający: Rafał Jankowski

Wprowadzający: Rafał Jankowski

Data wprowadzenia: 2016-03-30

Data modyfikacji: 2016-03-30

Opublikował: Rafał Jankowski

Data publikacji: 2016-03-30